мар 29

Когато страдате от Бърнаут синдром, освен че прегаряте в работата, получавате и усещането, че носите отговорност за проблеми, които са извън вашата компетенция. Понеже тези проблеми касаят социалната сфера на пациента, те се отнасят също и към здравословното му състояние-което пък пряко касае вас. Например често се изнервяте, че пациент не може да намери транспорт и идва в практиката ви късно и следователно получава късно медицинска помощ, което в много случаи е фатално. Покрай финансовите проблеми, свързани с КОВИД много хора са принудени да избират дали да си купят лекарства или да осигурят храна, осветление и топлина на семействата си. Ако те страдат от хронични заболявания състоянието им се влошава и това се отразява директно на нивото на стреса на лекаря, които има задачата да ги лекува. Ето защо много от лекарите споделят, че техните пациенти имат немедицински нужди, за които в повечето случаи са принудени да мислят лекуващите им лекари. Този факт допълнително нагнетява професионалното прегаряне и създава предпоставка за разочарование и негативизъм. Например най-често пациентите в затруднение имат нужда от транспорт или социален асистент, който да им закупува храна и медикаменти както и да плаща сметките им. Това струва на държавата много по-малко, отколкото лечение в болнична обстановка при влошено състояние. Особено натоварващи за лекарите се оказват бюрократичните проблеми, които по статистика отнемат две трети от работното им време. Това създава предпоставка за допълнително напрежение, което се нагнетява от оказването на качествена медицинска помощ, за да не страда пациента. Пандемията постави пред здравната система много въпроси, на които ще търсим съвместно отговори със социалните служби. Решението е да се създадат общности за споделени пътувания, взаимопомощ и мрежа от доброволци- социални помощници. Така лекарите ще бъдат освободени от допълнителното натоварване със социалните проблеми на пациентите си, което ще повиши качеството на медицинското обслужване. Докато станем свидетели на тази перфектна синхронизация колегите ще бъдат подложени на огромен професионален и социален стрес. За компенсиране щетите от Бърнаут синдром препоръчваме ХОЛЕОН 5 АМБРОЗ NEW. Това е високотехнологичен продукт, съдържащ и двата прекурсора на серотонин- веществото, което липсва при Бърнаут синдром.ХОЛЕОН 5 АМБРОЗ NEW е единственият продукт на пазара, тестван при Бърнаут синдром с отлични резултати.

мар 25

Преминаваме за пореден път към лятно часово време

За безсмислицата- смяна на часовото време сме дискутирали много.Тази седмица е поредният абсурд-бутаме стрелките с час напред в събота срещу неделя. За хората в активна възраст и с  добро здраве този на пръв поглед дребен факт няма да се отрази фатално.През следващата седмица ще сме неработоспособни през първия час от работния ден, когато има риск от трудови злополуки.Бъдете внимателни,когато шофирате на път за работа-до вчера психиката Ви по същото време е спяла. Факт е, че ПТП- тата в сутрешните часове след преместването на стрелките с час напред скачат с  60 процента в сутрешните часове. Най- фатално се отразява смяната на времето на хората от третата възраст, които приемат медикаменти три пъти дневно.При тях може да се получи  медикаментозна “дупка” от един час ,която да застраши здравето и живота им.Затова ги съветвам от днес да “бутат” приема на медикементи с по четвърт час напред и така в неделя да са синхронизирани. За тези, които не искат да усетят негативните ефекти от времевата разлика препоръчвам МЕЛАТОНИН АМБРОЗ ФОРТЕ с контролирано освобождаване.Той регулира циркадния ритъм сън-бодърстване веднага след приема и е добре да се приема една седмица вечер преди лягане.

мар 21

КОВИД кризата докара бърнаут на много хора

Изолацията през 2020-2021 ,работата от домашния офис както и натоварването на здравната система докараха Бърнаут синдром на много хора.Основно страдащите са лекари.От тях най-засегнати са личните лекари,следват ги работещите в Ковид отделенията и реаниматорите. Почти няма медицинска специалност,която да не е засегната.Прави впечатление, че жените лекари страдат почти два пъти по-често от мъжете.Като основни рискови фактори за свързания с Ковид Бърнаут синдром колегите  посочват твърде много бюрократични проблеми около лечението на пациенти с инфекцията,много наднормени часове работа,липса на време за почивка и личен живот,натиска на пациенти върху системата и самата социална изолация.Най-засегнати са лекарите над 60 годишна възраст.Тревожен факте, че при много професии извън лекарската Бърнаут определя модела на поведение както професионално, така и в личен план.Най-честите симптоми са раздразнителност и арогантност,цинично отношение към колеги,пациенти и близки.В крайна фаза за която съобщават повече от половината анкетиране се стига до безразличие,липса на мотивация и апатичност,депресия.Освен лекари сериозно страдат медицинските сестри, учители,полицаи , компютърни специалисти. Опитите да се справите сам с Бърнаут синдрома не водят до резултат.Получава се точно обратното-стремейки се да преодолеем негативните симптоми ги засилваме още повече.Това е така заради факта, че състоянието променя биохимията на нервната клетка.Множество проучвания показват дефицит на серотонин при Бърнаут синдром. Мащабно проучване за ролята на СЕРОТОНИН при Бърнаут проведох лично преди години.То обхващаше 80 души,покриващи критериите за Бърнаут по обективни и субективни скали.Всички те приемаха ХОЛЕОН 5 АМБРОЗ NEW,съдържащ есктракт от ГРИФОНИЯ с двата основни прекурсора на СЕРОТОНИ.В рамките на две седмици при първия контролен преглед симптомите по обективна и субуктивна скала се редуцираха наполовина . При втори преглед- в края на терапевтичиня 30 ДНЕВЕН КУРС ПРАКТИЧЕСКИ НЯМАШЕ СИМПТОМИ НА БЪРНАУТ. Заради значимостта на проучването и резултатите от него то беше публикувано с предимство във всички издания на ШПРИНГЕР   в Европа и САЩ. За всички страдащи от Бърнаут синдром препоръчвам ХОЛЕОН 5 АМБРОЗ NEW -клинично тестван както при леки, така и при средно тежки и тежки форми на състоянието.

мар 16

Всеки ден в практиката ми попадат клиенти, отровени от антидепресанти.Сред хората се шири мнението, че колкото повече серотонин има в нерната клетка, толкова по-щастлив е човек. Практиката показва  обаче точно обратното.Оказва се, че човек се ражда с генно определено ниво на серотонина.Затова едни хора са по-весели и контактни а други по - сдържани и меланхолични.Както ниското, така и високото ниво на хормона на щастието -СЕРОТОНИН не се отразяват добре на психиката и тялото ни. При ниско ниво симптомите са  депресивни а при системно приемане на антидепресанти-нивото става високо и симптомите са на тревожност. Високото ниво на серотонин се нарича серотонинов синдром!Той включва главоболие,световъртежи,сухота в устата,сърцебиене до аритмия и колебание на кръвното налягане,гадене,крампи.От психичните симптоми вместо щастие се получава страх,безсъние,колебание на настроението,квази психотични мисли. Имам клиенти, които приемат антидепресанти повече от петнадесет години и щетите, нанесени на психиката и тялото им са съществени.По стандарти прием на антидепресант при първи депресивен епизод се прави за не повече от година.При тревожно състояние прием на антидепресанти не се препоръчва!

мар 8

Тиреоидит на Хашимото при стрес

Стресовото състояние е основна причина за хормонални функционални проблеми.При високи нива на стрес и продължителна давност на състоянието, в организма се ръси кортизол.На ниво психика кортизолът   се трансформира в адреналин.Адреналинът е причина за тревогата и вътрешното безспокойство,за безсънието и голяма част от сомато-вегетативните симптоми като сърцебиене,главоболие и световъртеж,колебания на Артериалното Налягане както и обилното изпотяване.При изследване на хормоните  може да се наблюдава колебания на релизинг факторите от хипофизата и игра на периферните хормони на жлезите с вътрешна секреция.Най- често при високо ниво на кортизола страда щитовидната жлеза.Състояние, при което нивото на Тирео Стимулиращият Хормон е високо а периферните хормони на жлезата  Т 3 и Т 4 са на долна граница се маркира като тиреоидит на Хашимото. Това не е истинското автоимунно заболяване,открито от Хашимото след ядрените бомбардировки в Япония. То имитира такова по лабораторни  изследвания.Следва терапия с кортизон, която още повече влошава положението.Хормоните не се “наместват” , напротив- още повече “играят” а  тревогата и безсънието се засилват. Сърцебиенето и колебанията на АН се  засилват.Възстановяването на правилната комуникация по оста хипоталамус-хипофиза-щитовидна жлеза решава проблема както на психична,така и на хормонална основа.