юни 28

Лъжата психично заболяване ли е

Има една теория, според която всеки от нас лъже- едни по-малко, други повече. Патологичните лъжци  по проучвания лъжат средно един път на минута. Всяка откровенна лъжа при тях е съпроводена от още няколко , за да се маскира първата, а следващите биват замазани от нови  и така до безкрай. Има няколко причини поради които се лъже. Това според Фройд е една проста форма на психологична защита. Лъжата измества проблемите и те сякаш вече не съществуват. Това е форма на проекция или изтласкване на събития с цел личностово оправдаване на некомпетентност или провинение. Лъжецът в своята същност е психопат. Както винаги съм твърдял, психопатията се възпитава. Това става още от детска възраст, когато така наречените стратегии на копиране оформят психиката на подрастващите. Това  логически означава, че родителите на лъжците също са патологични лъжци. Колкото повече лъжецът се “оплита ” в лъжите си и обяснява всяка лъжа с нова, толкова повече той сам започва да си вярва. В този факт  е презумпцията на Гьобелс, че всяка лъжа, повторена сто пъти вече е истина. Колкото по-недоверчиви сте към лъжеца, толкова повече го амбицирате да ви “сапунисва” с лъжи. Когато обаче психопатната му същност се изчерпа, той- лъжецът става гневен, арогантен, безцеремонен , дори циничен. Готов е да обижда, хули, ругае и псува невярващите на измислените му истории. Накрая следва бягството-от излъганите и от проблемите. Тези факти имат за цел за посочат, че патологичният лъжец не е психично болен а обикновен психопат с личностова характеропатия. Интересното е, че всеки лъжец си  мисли, че е сътворил гениална лъжа, а просто не му достига интелектуален капацитет да разбере, колко елементарно лъже!

юни 20

Депресия след инсулт

Депресията е често срещан проблем след инсулт. Тя се характеризира с честа смяна на настроението, силен пристъпен страх както и безсъние и липса на апетит. Към тези психологични симптоми се прибавят световъртежи, пристъпно главоболие, изпотявания, крампи на мускулатурата. При лечение на състоянието на инсулт дълго време с витамини от групата Б както със съдоразширяващи и ноотропни средства  то започва да се влошава. Психичните както и телесните симптоми се усилват ,особено в следобедните часове. Състоянието става нетърпимо във вечерните часове, когато всеки шум и светлина дразнят силно страдащия. Много често при неправилен подход се получават илюзии и псевдохалюцинации, което кара околните  да мислят, че човек е “полудял”. При назначаване традиционно на антидепресанти или невролептици състоянието още повече се влошава. В много случаи сипмптомите навеждат на мисълта, че човек е неизлечимо болен и идва краят му. Разбира се това не е така. При правилна диагностика и изключване от терапията  на влошаващите състоянието медикаменти както и при успокояване на био - електричната активност на неврона състоянието се подобрява бързо и прекаралият инсулт подобрява бързо качеството на живот във възстановителния слединсултен период.

юни 14

Предозиране на антидепресанти - как да разберем

Предозирането на антидепресантна терапия е чест проблем в повечето медицински практики. На пръв поглед състоянието имитира депресия или “панически” пристъпи но всъщност не е такова. Това е повод повечето колеги да увеличават антидепресатната терапия и така да предизвикват влошаване състоянието на пациентите си. Възниква въпросът-как да разберем-стига ли ни този вид терапия или страдаме от него. Предозирането на антидепресантите има следните симптоми-колебания на настроението, страх, безпокойство и постоянна тревожност, проблемен или липсващ сън, неприятни натрапливи мисли. От страна на тялото най-често се проявяват-главоболие и световъртеж, сърцебиене и задух, сухота в устата, гадене, изтръпване на цялото тяло, обилно изпотяване. Предозирането е процес на натрупване на медикамента в тялото и настъпва около година след редовния му прием. Тъй като симптомите при депресия и паника са еднотипни с тези при предозиране на антидепресанти давам следните практични съвети. Ето как може сами да “диагностицирате” сами дали симптомите се дължат на състоянето или на предозирана терапия.Необходимо е да премете ХОЛЕОН 5 АМБРОЗ НЮ. Това е продукт, наречен серотониново хапче-съдържа билков екстракт от грифония с прекурсорите на серотонин. Ако симптомите започнат  да се усилват имате предозиране и е препоръчително да спрете приема на антидепресанти.