сеп 10

Високите токчета са вредни за женската психика

Високите токчета, освен че са една от най-честите причини за проблеми в краката, гърба и кръста при жените сa  изключително вредни за психическото състояние. За никой вече не е тайна, че с навлизането на обувките с високи токове в модата, се появиха и проблемите с краката - скъсяване на ахилесово сухожилие, болки в петите, изкълчвания и фрактури. Оказва се обаче, че елегантните обувки са способни да причинят нервна криза и дори по-тежки психични проблеми ,дори шизофрения твърдят шведски учени.  При носене на обувки с прекалено високи токчета, прасците на краката се напрягат много повече, отколкото в обувки с нисък ток или равна подметка. Напрежението в мускулите на краката увреждат нервните рецептори и се блокира освобождаването на допамин. Допаминът е химично съединение с изключително голямо въздействие върху психическото здраве.Липсата му е в основата на депресивните състояния,колебанията на невромедиатора пък предизвикват биполярно разстройство или психози.

сеп 3

При ухапване от кърлеж настъпват психични проблеми

Лаймската болест е бактериална инфекция, която се предава на хората чрез ухапване от заразен кърлеж. Типичните симптоми включват зачервяване в областта на ухапването, а и впоследствие треска, главоболие, умора, болки в мускулите и ставите, подуване на лимфните връзки, проблеми с концентрацията и понижена краткосрочна памет.В повечето случаи лаймската болест уврежда  психиката.Симптомите имитират състояния като депресия,биполярно разстройство,деменция,дори  заболяването провокира мисли за самоубийство.Задействаните в тялото автоимунни реакции  намаляват нивото на  серотонин-веществото на спокойствието ,тонуса и настроението и  увеличават невротоксините,което обяснява интелектуалния и паметов упадък. В напреднал стадий болестта може да имитира шизофренни състояния, биполярно разстройство, включително параноя, кататония, маниакално поведение със слухови и зрителни халюцинации.Тези симптоми допълнително усложняват диагностиката,тъй като в повечето случаи лечението започва като симптоматично.